TOP 5
Waszych ulubionych kamer
Wyróżnienie swojego hotelu atrakcyjną ofertą, to jedna z zasadniczych kwestii w branży turystycznej. Istotne jest jeszcze coś - spójna identyfikacja wizualna. Pomaga ona w zwiększaniu rozpoznawalności oraz budowaniu wizerunku. Wyrazista i atrakcyjna identyfikacja wizualna ma duży wpływ na przyciąganie turystów, a także zapadanie w ich pamięć. Przekonaj się, o które jej elementy warto zadbać!
zdjęcie przesłane przez reklamodawcę
Identyfikacja wizualna jest zbiorem elementów graficznych, dzięki którym możliwe jest zachowanie spójności podczas komunikacji z odbiorcami. W przypadku branży hotelowej są nimi turyści, którzy szukają noclegu. Identyfikacja wizualna umożliwia budowanie wizerunku oraz zaufania. Dzięki niej wśród turystów wzbudza się pozytywne emocje oraz skojarzenia. Identyfikacja wizualna składa się bowiem z kilku ważnych elementów:
●logo,
●typografii,
●kolorystyki,
●ilustracji.
Są one wykorzystywane we wszystkich projektach graficznych, które ostatecznie trafiają do turystów. Zachowując spójność w komunikacji, hotel ma szansę zwiększyć swoją rozpoznawalność.
Branża hotelowa komunikuje się z odbiorcami, czyli turystami na wiele sposobów. Mogą to być m.in. reklamy w prasie, radiu, telewizji, strona internetowa, wpisy w mediach społecznościowych. Istotne jest jednak to, aby wszystkie komunikaty, szczególnie wizualne, były spójne. Dlatego też branża hotelowa do wielu projektów graficznych wykorzystuje stworzoną wcześniej identyfikację wizualną. Wśród nich znajdują się m.in.:
●ulotki reklamowe,
●oznakowania pokoi,
●zawieszki na drzwi,
●oznakowanie budynku,
●karty do drzwi,
●oznakowanie pościeli i ręczników.
Jakie są korzyści dla branży hotelowej z posiadania identyfikacji wizualnej?
Stworzenie identyfikacji wizualnej jest jednym z kluczowych działań, aby wyróżnić hotel na tle konkurencji. Poszczególne jej elementy wykorzystywane są w codziennej komunikacji z odbiorcami - turystami. Z posiadania identyfikacji wizualnej płynie wiele korzyści. Przedstawiciele studia graficznego GoodProject (https://goodproject.pl/) wymieniają wśród nich m.in.:
●łatwiejszą do rozpoznania markę,
●budowanie wizerunku przytulnego i profesjonalnego hotelu,
●zachęcenie do zarezerwowania pokoju/apartamentu,
●spójny wizerunek we wszystkich kanałach komunikacji.
Podsumowanie
Jednym z ważnych elementów rozwoju branży hotelowej jest identyfikacja wizualna. Jej zaprojektowanie wprowadza spójność w komunikację z odbiorcami, czyli turystami. Identyfikacja wizualna stwarza szansę na zbudowanie pozytywnego wizerunku. Ponadto zwiększa możliwości wyróżnienia się w branży hotelowej oraz zapadania w pamięć odwiedzających, nie tylko z uwagi na ofertę.
Waszych ulubionych kamer