Pozycjonowanie organiczne na Ukrainie – podstawowe wyzwania

  

Ukraina, ze względu na dużą liczbę mieszkańców, stanowi atrakcyjny rynek zbytu dla wielu przedsiębiorstw, w tym polskich. By efektywnie na nim zaistnieć, niezbędne jest zrealizowanie działań z zakresu SEO. Chodzi w szczególności o pozycjonowanie organiczne, o którym opowiemy w niniejszym artykule.

Ukraina, ze względu na dużą liczbę mieszkańców, stanowi atrakcyjny rynek zbytu dla wielu przedsiębiorstw, w tym polskich.

źródło: pixa.bay.com

Istota pozycjonowania organicznego

Obejmuje ono optymalizację, która pozwala na uzyskanie przez witrynę wysokiej pozycji w wyszukiwarce bez konieczności korzystania z płatnych systemów, takich jak Google Ads. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie organiczne jest darmowe – najlepsze efekty można uzyskać dzięki współpracy z wyspecjalizowaną agencją, taką jak iCEA.


Dzięki zrealizowaniu naturalnej optymalizacji bezpośrednio pod płatnymi wynikami wyszukiwania użytkownikom wyświetlają się te serwisy, które zostały najlepiej wypozycjonowane. Jest to istotne z tego powodu, że jak wynika ze statystyk przedstawionych przez firmę  Ignite Visibility, około 35% użytkowników wchodzi na stronę, która w przeglądarce znajduje się najwyżej. W przypadku witryny z drugiego miejsca odsetek spada do 17%, a trzeciego miejsca – 7%. Zdobycie wysokiej pozycji jest podstawowym warunkiem wzrostu popularności witryny i zwiększenia ruchu w jej ramach.

Język

Na Ukrainie mieszkańcy posługują się nie tylko językiem ukraińskim, ale również rosyjskim – około 30% społeczeństwa deklaruje, że w życiu codziennym używa tego drugiego. Jest to szczególnie widoczne we wschodnich obwodach kraju, czyli tych, które graniczą z Rosją.


Z uwagi na to, że języki ukraiński i rosyjski są podobne tylko w przypadku 62% słów, istnieją duże wyzwania, jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne. W zależności od targetu oraz rejonu działania, konieczne jest posłużenie się odpowiednim słownictwem, tak by przekaz skutecznie dotarł do odbiorców. Dotyczy to treści zawartych na stronie, fraz kluczowych czy znaczników meta. Ważna jest także transliteracja adresu URL, która zapewni poprawny odczyt przez robota indeksującego.

Wybór wyszukiwarki

Na Ukrainie, poza Google, używana jest rosyjska przeglądarka Yandex (udział w ruchu na poziomie około 5%). Jest tak nawet pomimo blokady nałożonej na nią w 2017 r., która była motywowana politycznie. Przeglądarka ta jest szczególnie popularna wśród rosyjskojęzycznych mieszkańców. Pozycjonowanie organiczne w jej przypadku różni się od Google, na co wpływ ma wykorzystywanie innych algorytmów.


Najważniejsze aspekty z tym związane dotyczą tego, że Yandex:

- w wynikach wyszukiwania preferuje duże, oferujące bogaty asortyment witryny internetowe – z tego względu zasadne jest intensywne promowanie strony, w tym w mediach społecznościowych, za pośrednictwem rosyjskiego odpowiednika Facebooka, czyli VK,

- wyświetla głównie strony kategorii, a nie strony główne – te pierwsze stanowią aż 80% wyników wyszukiwania,

- bazuje na podobnym do Google Analytics narzędziu, a więc AppMetrica, który posiada jednak inne funkcjonalności,

- szczególny nacisk kładzie na linkowanie zewnętrzne, w którym pod uwagę brana jest ilość odsyłaczy.

Należy pamiętać o tym, że na Ukrainie najpopularniejszymi e-sklepami jest rodzima Rozetka (udział w rynku e-commerce na poziomie 35%) oraz AliExpress (20%). Dlatego optymalizacja SEO musi na szeroką skalę bazować właśnie na nich.


Jeśli chodzi o organiczne pozycjonowanie, Ukraina daje wiele możliwości. By je zrealizować, konieczna jest jednak doskonała znajomość rynku, w tym przeglądarki Yandex. Dlatego podczas działalności na rynku ukraińskim warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej iCEA.


Redakcja poleca

Wyciąg Diament w Kompleksie narciarskim Zieleniec zaprasza na narty. Zieleniec Sport Arena - Diament - NOWOŚĆ Widok na górną część stacji narciarskiej Ski&Sun. Ski&Sun - Świeradów Zdrój BANIA SKI - widok na trasę zjazdową, kolej krzesełkową i narciarzy Bania Stok - Białka Tatrzańska  Kamera obrotowa z widokiem na stok Ośrodka Narciarskiego Bania Ski w Białce Tatrzańskiej. Obiekt dysponuje 4-osobową koleją linową, wyciągami taśmowymi i orczykowym dla dzieci. Doskonale przygotowany i utrzymany stok pozwala na rodzinny, aktywny wypoczynek na Podhalu. Sprawdź warunki pogodowe i narciarskie na żywo ze stoków w Polsce, okiem kamer. Śledź warunki narciarskie w Wiśle Nowa Osada. Nowa Osada-ski w Wiśle Widok na Monciak w Sopocie. SOPOT - widok na Monciak Widok na centrum Karpacza, kawiarnie, sklepy, restauracje i deptak. Karpacz - widok na deptak  Widok live z kamery skierowanej na ul. Konstytucji 3 Maja pełniącej rolę deptaka w Karpaczu. Dużego kompleksu turystyczno-rekreacyjnego położonego w dolinie rzeki Łomnicy u stóp najwyższej góry Karkonoszy - Śnieżki (1603 m n.p.m.).Karpacz jako osada został założony przez masowo przybywających w te tereny poszukiwaczy złota już w XII wieku. Natomiast prawami miejskimi może się poszczycić dopiero od 1960 r. Współcześnie przyciąga rzesze turystów chcących wypocząć tu aktywnie przez cały rok. Latem jest to idealne miejsce do wycieczek pieszych, jak i rowerowych. Zimą to centrum narciarstwa zjazdowego i biegowego. Na samym deptaku można skorzystać z mnogiej oferty hoteli, pensjonatów, restauracji, sklepów z pamiątkami i innych atrakcji. Miasto oraz okolice są pełne muzeów a także punktów widokowych. Warto choćby zajrzeć do unikatowego na naszych ziemiach zabytku skandynawskiej architektury z XII wieku - Świątyni Wang.W rejonie centrum Karpacza w okresie zimowym działa kilka rodzinnych stoków (np. Stok Narciarski Maciuś Karpacz) ale turyści mogą liczyć także na większe ośrodki narciarskie w okolicy, takie jak: Stacja Narciarska Winterpol Karpacz Biały Jar czy Karpacz Ski Arena.Przyjeżdżając w pełne temperamentu Karkonosze, warto sprawdzić prognozę pogody oraz nasze transmisje online - sprawdź panoramiczne ujęcie miasta. Obraz na żywo z Jaworzyny Krynickiej. Jaworzyna Krynicka-ski Widok na dolną stację wyciągu w kompleksie Nartorama Zieleniec Sport Arena – Nartorama

TOP 5

Waszych ulubionych kamer

WebCamera Media Sp. z o.o.
ul. św. Filipa 23/4
31-150 Kraków

tel. +48 12 442 01 86

webcamera@webcamera.pl

"WEBCAMERA.PL"
ul. Floriańska 9A
34-120 Andrychów