Niezależnie od tego, w jakim charakterze jest twoja strona internetowa, powinieneś wiedzieć trochę więcej o tym, w jaki sposób możesz zaistnieć w internecie. Aby pojawić się w wyszukiwarce po wpisaniu jakiejś frazy, masz dwie możliwości. Pierwsza to Google Ads, czyli reklamy Google oraz wypozycjonowanie strony pod SEO. W tym drugim może Ci pomóc agencja SEO. Z tego artykułu dowiesz się, jak działa i czy warto taką zatrudnić.
Czym jest agencja SEO?
SEO to z angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony pod wyszukiwarkę.
Agencja SEO to firma, która się tym zajmuje. Możesz mieć wrażenie, że to bardzo wąska specjalizacja, ale SEO zawiera w sobie od spraw technicznych takich jak czystość kodu źródłowego strony, przez optymalizację treści umieszczonych na stronie, optymalizację grafiki aż po tak zwany linkbuilding, czyli zbudowanie sieci linków prowadzących do danej strony internetowej. Aby to wszystko działało potrzeba więcej niż jednej osoby, która będzie się doskonale znać na poszczególnych zagadnieniach.
W czym pomaga agencja SEO?
Agencja SEO pomaga przede wszystkim w wypozycjonowaniu strony, czyli w tym, aby pojawiła się ona w kilku pierwszych linkach po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy. Oprócz tego oferuje ona między innymi:
audyt SEO – szczegółową analizę jakości strony, na tej podstawie układa się dalszy plan działania i rekomenduje jakie kroki należy podjąć;
techniczne SEO – naprawę wnętrza strony, uzupełnienie atrybutów ALT, optymalizację kodu, uzupełnienie danych strukturalnych;
optymalizację treści – stworzenie nowych lub poprawienie istniejących treści, tak aby udoskonalić je pod względem wyszukiwanych fraz oraz nadać im odpowiednią architekturę treści,
linkbuilding – zbudowanie bazy wiarygodnych linków, które prowadzą do naszych treści na stronie lub do strony głównej – umieszczenie linków na forach, w social media, na blogach czy innych stronach.
Jest to tylko niewielki ułamek z tego, co agencja SEO zaoferuje podczas swoich usług. Oprócz tego może zaproponować migracją i przebudowę strony, analizę spadków i kar od Google oraz wiele, wiele innych.
Dlaczego mam zatrudnić agencję SEO – mogę to zrobić sam!
Jak najbardziej możesz sam zająć się
SEO swojej strony internetowej, jednak zastanów się, czy warto. Po pierwsze: musisz poświecić czas: najpierw na edukację w tym zakresie, czyli dowiedzenie się jak to zrobić poprawnie, a następnie na wdrożenie odpowiednich rozwiązań na swojej stronie. Samo pisanie treści może zająć Ci długie godziny, nie mówiąc już o nauce programowania stron. Po drugie: i tak poniesiesz koszty – aby dokładnie przeanalizować stronę pod kątem SEO, będziesz musiał zainwestować w specjalistyczne oprogramowanie. Po trzecie: jednorazowa optymalizacja strony na nic się nie zda. Algorytm wyszukiwarki zmienia się często i płynnie. Zanim opanujesz jego zasady, zdążą się pewnie zmienić.
Agencja SEO zastąpi Cię na cały etat!
Dlatego też wybór agencji SEO jest dobrym rozwiązaniem. Ponieważ zatrudnia ona ludzi, którzy zajmują się tym cały czas. Są oni na bieżąco z każdą zmianą, szkolą się każdego dnia z zakresu swojej specjalizacji oraz zajmą się nią kompleksowo. Zobacz: jeśli cały zespół składający się z 5 – 6 osób poświęci Twojej stronie jeden ośmiogodzinny dzień w tygodniu, to łącznie wykonają nad nią 40 – 48 godzin pracy tygodniowo. To cały etat. Czy masz czas by sam poświęcić tyle czasu na te zadania?
Jak wybrać najlepszą agencję SEO?
Agencje SEO rosną jak grzyby po deszczu. Jak zatem wybrać tę jedną najlepszą? Użyj Google! Agencja, która zna się na swoim fachu, wyskoczy Ci jako jedna z pierwszych w wyszukiwarce. Możesz to zrobić na przykład za pomocą frazy: „optymalizacja stron + miasto” – jednak nie musisz wybierać lokalnej firmy. Coraz więcej agencji świadczy usługi całkowicie online. Jak już wybierzesz kilka agencji, sprawdź ich referencje: na stronie internetowej powinni umieścić, z kim wcześniej pracowali oraz opinie klientów o współpracy z nimi. Będziesz miał pewność czy zajmowali się już jakąś firmą z Twojej branży. Cena – nie szukaj najniższej. Często niższa cena oznacza bardzo okrojone działania lub działania, które w dalszej perspektywie mogą zaszkodzić Twojej stronie. Sprawdź dokładnie, co oferują w ramach konkretnego pakietu.